KU.Campus

Detailinformationen zur Lehrveranstaltung / Prüfung 
Bereits beendet
Diese Lehrveranstaltung / Prüfung gehört zu dem oder den im Folgenden aufgelisteten Modul(en). Bitte überprüfen Sie anhand der für Sie zutreffenden Prüfungsordnung den Status (Pflicht-, Wahlpflicht- oder Wahlmodul), den das (jeweilige) Modul für Sie hat. Der Modulbeschreibung (abrufbar durch Klicken auf die Modulnummer) können Sie die relevanten Kompetenzbeschreibungen entnehmen.

Modulnummer (Link zur Modulbeschreibung) Modulbezeichnung Modulverantwortliche/r ECTS-Punkte
Cross-cultural Management
Gelbrich, Katja
5



Lehrveranstaltungsnummer: Prüfungsnummer:
88-021-IM02-S-VL-0408.20191.001
Lehrveranstaltungsbezeichnung: Prüfungsbezeichnung:
Cross-cultural Management
Unterrichtssprache:
Englisch
Datum:
23.04.2019 - 09.07.2019
Federführende Fakultät:
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Dozierende/r: Prüfer/in:
Gelbrich Katja
Art der Prüfung:
Semesterbegleitende Prüfung
Prüfungsform:
Präsentation und Klausur
Max. Teilnehmerzahl:
45 unbegrenzt
Bereich:
Master
Kompetenzen:
In the course of the lecture, students deal with the challenges of cross-cultural business. For this purpose, they first learn about a number of pitfalls that international managers face when dealing with cultural diversity. Stu-dents acquire the ability to cope with these pitfalls and to manage the diversity of customers, managers, and employees in organizations. For this purpose, students
are sensitized to societal culture as an important characteristic of economic agents,
are enabled to understand the definition and function of societal culture and to understand two pertinent measurement concepts of societal culture,
learn how managers may solve specific marketing and management tasks in order to successfully market products and services across cultures.

The adjunct tutorial aims at deepen student's knowledge gained in the lecture. For this purpose they apply the lecture contents to a real world case. Hereby, students learn how to solve a case study in the field of Cross-cultural Management. Further, they learn how to present and defend these results in front of the class.

Inhalte/Themen:
From international to cross-cultural management
Definition und function of societal culture
Measuring culture
Customer relationship management across cultures
Corporate and societal culture
Formal structures and societal culture
Informal systems and societal culture
Cross-cultural negotiations
Cross-cultural leadership and motivation
Cross-cultural teams
Cross-cultural dispute resolution
Overseas assignment
Empfohlene Voraussetzungen:
eLearning-Angebot (URL):
Literatur:
Mead, R. (2010): International Management. Cross-cultural Dimensions, 4th Ed., Blackwell Publishing.
Müller, S.; Gelbrich, K. (2015): Interkulturelles Marketing, 2nd Ed., München, Vahlen.
Thomas, D. C. (2008): Cross-Cultural Management: Essential Concepts, Sage Publications.
Further literature will be announced in class.
Lehr- und Lernformen/Veranstaltungstypen:
Lecture
Discussions
Tutorial (solving a case study)
Anmeldung von - bis:
11.03.2019 -
Abmeldung möglich bis:
Status:
Bereits beendet
Bemerkung:
All course material including this syllabus can be downloaded from ILIAS.
Raum:
Eingeplante Veranstaltungs-/Prüfungstermine 
Datum / Zeit Raum Dozent Kommentar
Di 23.04.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 30.04.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 07.05.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 14.05.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 21.05.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 28.05.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 04.06.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 18.06.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 25.06.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 02.07.2019 14:00 - 16:00 NB-301 Gelbrich, Katja
Di 09.07.2019 14:00 - 16:00 HB-013
NB-301
Gelbrich, Katja