KU.Campus

Detailinformationen zum Modul 
Modulbezeichnung:
Introduction to strategic management
Modulnummer:
82-021-IM01-H-0218
Niveau:
Bachelor (UNI)
Typ:
Modul
Fakultät innerhalb der Fakultät/zentrale Einrichtung:
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Modulverantwortliche/r:
Ringlstetter, Max Josef
Prüfende:
Leistungspunkte (ECTS-Punkte):
5
Kompetenzen:
- Understanding of basic principles of corporate management as well as with concepts and instruments of strategic management.
- Insights into the perspectives of business unit strategies as well as corporate strategies
- Awareness regarding the characteristics of management in different industries
- Ability to apply introduced tools in a practical context, as well as profound knowledge of the tools' limitations
- Enablement of studtens to apply the theoretical insights in a self-reflexive manner
Inhalte/Themen:
- Introduction on the theoretical basis and methods of strategic management
- Overview of concepts and tools for the internal and external corporate analysis
- Introduction on the typical strategies at company and business unit level
Formale Voraussetzungen für die Teilnahme:
Empfohlene Voraussetzungen:
None
Lehr- und Prüfungssprache:
Englisch
Lehr- und Lernformen/Lehrveranstaltungstypen:
Voraussetzungen für die Vergabe von ECTS-Punkten:
90 minutes written exam
Zeitaufwand/Verteilung der ECTS-Punkte innerhalb des Moduls:
45 h = Time of attendance lecture
45 h = Preparation and postprocessing lecture
60 h = Exam preparation
150 h = Total workload
Modulnote:
Final exam 100%
Lehr- und Lernmethode:
- Lecture
- Case studies
Polyvalenz mit anderen Studiengängen/Hinweise zur Zugänglichkeit:
Turnus des Angebots:
SS
Beteiligte Fachgebiete:
Bemerkung: