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Detailed information about the module 
Module title:
English for Business and Public Relations
Module title (english):
English for Business and Public Relations
Module number:
82-024-ANG02-H-0212
Level:
Bachelor (UNI)
Course of study:
Interdisziplinärer BA
Type:
Modul
Organising faculty/Language Center:
Zentrale Einrichtungen (Bibliothek, Sprachenzentrum, Rechenzentrum, ZLB) und Internationales Studium
Instructors responsible:
Hilton, Michael Goodwin
Examiners:
Credit points (ECTS):
5
competencies/skills:
Students have a solid knowledge of the basics required to express themselves effectively in English in the world(s) of business and public relations. They can demonstrate their written and spoken skills in the relevant context; e.g. business presentations, meetings and press releases with a good understanding of the nuances of register. Students are capable of expressing themselves fluently and above all spontaneously and to get their point across clearly
Aim: Level C1 (CEFR)
course content/topics:
Instruction in the essentials of effective written and spoken communication in a business/formal context; e.g. business letters and e-mails, presentations, telephoning. In addition, detailed information and orientation regarding the job market in English-speaking countries is offered; job applications and interviews are also covered in detail.
Strong emphasis on project work in small groups; e.g. presentations, research and negotiating etc.
formal requirements of admission:
recommended qualifications:
Lehr- und Lernformen/Lehrveranstaltungstypen:
One practical seminar (can be split if required)
4 contact hours per week
requirements for the attainment of ECTS points:
Regular and active participation in lessons
A minimum 'pass' grade at the end of the course: portfolio or exam.
The exact form of 'assessment' will be decided in the first class.
workload/distribution of ECTS points within the module:
Regular and active participation in lessons- 2 ECTS points
Preparation and revision - 1 ECTS points
Graded test/assignment - 2 ECTS point
calculation of module marks:
The grade achieved for the module constitutes the certificate of achievement.
teaching/learning method:
compatibility with other courses of study:
Open to all Bachelor and Master students subject to availability of places.
Turnus des Angebots:
WS , SS
Beteiligte Fachgebiete:
Bemerkung:
Festlegung der Anwesenheitspflicht Unternehmenskommunikation und Einblicke in die Struktur von Unternehmen und ihre Darstellung nach außen. Ein wichtiger Teil des Kompetenzerwerbs ist die Fähigkeit, im Team ein Projekt durchzuführen. Teamarbeit heißt, das gewählte Thema zusammen zu erarbeiten und arbeitsteilig zu bearbeiten. Auch die Präsentation des fiktiven Unternehmens muss – in Anbindung an den Marketingaspekt – vor der Gruppe erfolgen (persuasive Kommunikationsstrategien in der Fremdsprache anwenden). Das finale Ausarbeiten des Themas erfolgt schließlich ebenso in der Arbeitsgruppe. Zu erwerbende Kompetenzen sind also verlässliche Teamarbeit, Fähigkeit zur Konsolidierung von Arbeitsergebnissen und deren Vermittlung, und damit verbunden, als wesentliche Grundlage, der mündliche und schriftliche Gebrauch der englischen/amerikanischen Sprache im Bereich der Geschäfts- und Unternehmenskommunikation bzw. der Öffentlichkeitsarbeit. Senatsbeschluss 355/11-3 vom 20.07.2016.